Drukowanie programowe a sprzętowe

Autor: Aleksander Godlewski (godlewski_at_leg.pl)
Data: Sun 11 May 2003 - 22:09:24 MET DST

Witam grupowiczów.
Mam problem z jedną aplikacją DOS-ową. Jest ona odpalona na win98se i jest
do tego PC_ta podłączona drukarka igłowa Panasonić KX-P3696 ,drukowanie bez
problemu, Jeśli drukarkę podłącze do innego PC_ta w sieci i przechwyce port
drukarki na lpt1 czy lpt2 itd.. to nie drukuje. Z innej aplikacji na tym
samym PC-ie bez problemu. Przekierowanie strumienia na lpt1 też bez
problemu ( dir >> lpt1) Problem jest tylko z tą jedną aplikacją .
Otrzymałem informację od kolesia że być może aplikacja drukuje "sprzętowo"
co oznacza że przed wydrukiem sprawdza jakąś funkcją (może w assemblerze)
czy jest podłączona drukarka (czy na którymś z pinów jest sygnał) i wtedy
drukuje.Firmy która ją pisała już nie ma a program jest wykorzystywany na
bieżąco.. Są ponoć programy które potrafią to emulować w jakiś sposób,
tylko jakie ?
Proszę o pomoc, sprawa jest dla mnie bardzo ważna

Pozdrawiam
Aleksander Godlewski