Upgrade Komputera

Autor: kulwis (kulwicki_at_poczta.fm)
Data: Sun 11 May 2003 - 15:47:14 MET DST

Zamierzam zmodernizowac swoj komputer, a mianowicie w planach ma wymiane
plyty glownej, procesora, pamieci i najprawdopodobniej dysku twardego,
chociaz tego ostatniego nie jestem pewnien. Zalezy to od tego czy osoba,
ktora kupuje ode mnie podzespoly, ktore wymieniam, bedzie chciala kupic ode
mnie moj dysk. Moja obecna konfiguracja to: MSI K7T Turbo Limited Edition,
Duron 900, 256 sdr noname, Fujitsu 20 GB. Jezeli chodzi o wybor procesora to
mam duzy dylemat, a mianowicie nie moge sie zdecydowac czy kupic P4 czy
Athlona. Jezeli chodzi o Intela, to najprawdopodobniej bylby to nowy P4 2.4
GHz na magistrali 800 MHz i plyta na chipsecie 865P/PE, najlepiej MSi, mam
sentyment do tej marki :). Jezeli chodzi o AMD to juz w ogole mam metlik w
glowie. Nie wiem nawet na jaki zdecydowac sie chipset: KT400, KT400A czy
moze NVIDIA nForce 2, a moze poczekac na nForce 2 ULTRA 400? Ten ostatni
podobno jest juz dostepny, chyba ze sa to plotki i niejasnosci. Jezeli
chodzi o pamieci to upatrzylem sobie Kingstony Hyper X, jakie macie o nich
zdanie? Na plyte, procesor i pamieci moge wydac 1800 zl. Chociaz rodzi sie
pytanie, czy jest sens doplacac az tyle do platformy INTELA, jezeli cos na
AMD mozna miec duzuo duzo taniej. Jezeli chodzi o komponenty to interesuje
mnie tylko najlepsza jakosc.
Prosze o pomoc w wyborze plyty glownej, krag producentow zawezam do MSI,
ABIT'a i ASUS'a.

Za wszelkie informacje z gory serdeczne dzieki

Na marginesie komputer nie sluzy mi do gier, ja na nim pracuje :)

Pozostale komponenty to:
Hercules 8500LE
SB Live 1024
Asmax SURFER