Re: Dysk chroniony hasłem ??

Autor: Grazyna (kuzynkagra_at_gazeta.pl-wytnij)
Data: Sat 10 May 2003 - 19:45:34 MET DST

Łukasz napisał:
> Czy jest mozliwośc ściągnięcia hasła z dysku w laptopie ?? Kiedy
włancam
> komputer pojawia się proźba o wpisanie hasła. Hasła nie znam bo jest
> komputer z 2 ręki i został kupiony w Holandi. Czy jest może jakieś
> uniwersalne hasło ?? Dysk to hitachi 10 gb

Niedawno czytałam na innej grupie o podobnym problemie. Autor tamtego
wątku pożyczył nawet od kogoś taki sam dysk i przełożył elektronikę do
swojego. Nic to nie dało, hasło było nadal aktywne. Poradzono mu
wypróbowanie narzędzia ze strony http://rockbox.haxx.se/lock.html
Znajdziesz tam parę informacji na temat ewentualnej możliwości zdjęcia
zabezpieczenia dysku, ale musiałbyś mieć sporo szczęścia, żeby sie to
udało. Niezbędnym warunkiem przywrócenia dysku do stanu używalności, w
tym wypadku z utratą wszystkich danych, jest niezmienione master
password, które podobno w dyskach IBM/Hitachi fabrycznie ustawione jest
jako trzydzieści dwie spacje. Na wspomnianej stronie opisano jak
sprawdzić, czy to haslo zostało zmienione. Szanse masz niestety marne,
ale spróbować warto - wyrzucić dysk zawsze jeszcze zdążysz.

Pozdrawiam
Grażyna