Przewód do matrycy LCD

Autor: Superbeer (superbeer_at_tlen.pl)
Data: Sat 10 May 2003 - 18:22:08 MET DST

Witam.
Właśnie przeżyłem szok po ujrzeniu "przewodu" łączącego panel LCD w
notebook-u z resztą komputera.
Jest to połączenie druku elastycznego z wiązką zwykłych przewodów.
I właśnie chodzi o tą wiązkę zwykłych przewodów. Jej rolą jest praca na
zawiasie ekranu. Ma po prostu wytrzymać zamykanie i otwieranie.
Ale to co mnie bardzo zdziwiło to fakt, że wiele z tych przewodów są ze sobą
polutowane. Tak jakby ktoś to montował nie radził sobie z precyzyjnym
przylutowaniem każdego z kilkudziesięciu kabelków do punktów lutowniczych.

Ciekawy jestem czy to tak ma być? Może na tym kawałku drogi sygnału
wizyjnego transmisja odbywa się szeregowo a wiele przewodów ma zapewnić
bezpieczeństwo przez ułamaniem się któregoś.

---
Pozdrawiam
Superbeer