Re: roznica pomiedzu hdd

Autor: atek (atek_at_poczta.wp.pl)
Data: Fri 09 May 2003 - 17:07:15 MET DST

>Mam zamiar kupic jakas 80-ke w granicach 400-450 zl
>
>Zastanawiam sie nad 2 modelami:
>CAVIAR - 80GB 7200 WD800JB 8MB CACHE
>SEAGATE-80GB BARRACUDA ATA VII ST380011A
>
>Najwazniejsze, zeby cicho chodzil. Mam obecnie Seagate 40 GB, 7200 i
>faktycznie cichutko chodzi ( nawet przy koncowych obszarach dysku).
>A czy w/w Barracuda tez bedzie tak cicha ? Bede zasypial przy niej :)

Witam
Na cicha prace w przypadku WD800JB nie licz. Sam sugerujac sie 3-letnia
gwarancja i wynikami testow zamienilem seagate'a na to cos i.. jestem
zawiedziony.
Przy zalozonym chlodzeniu wodnym dysk jest nie do zniesienia:
1. Wrazliwosc na napiecia - mam nadzieje ze wymiania zasilacza pomoze, bo
obecenie potrafi sie zatrzymac w srodku pracy (sekwecja ziiiii...bach) po czym
zawis i reset prowadzi do koniecznosci reinstalacji windows,
2. Cholernie glosne parkowanie glowicy - stuk jakby chcial obudowe rozwalic
3. Glosna praca talerzy - przy ogolnej ciszy (brak glosnych wentyli, te co sa
maja spowolnione obroty) slychac na wysokiej czestotliwosci gwizd talerzy
4. Glosna praca glowicy (chrumkanie)
5. Grzeje sie tez niezle i nie ma dostepu przez SMART do temp. co eliminuje
zastosowanie np. speedfana do jej pomiaru.

Na plus moge powiedzies ze jest faktycznie szybki i.. tyle.
Reasumujac chetnie bym go zamienil na Seagate'a 7200.7.

pozdrawiam
ATek

     archiwum i przeszukiwanie newsów
        http://www.polnews.pl