Re: Zwolnić obroty wentylatora

Autor: Luc (Luc_at_becznica.org)
Data: Tue 06 May 2003 - 21:31:13 MET DST

"Bartek Gliniecki" <bgliniecki_at_box43.pl.WYTNIJ-TO> wrote...

> Mam wentylator na procesorze, który zasilany jest przez wtyczkę taką
nak np.
> dysk twardy. W jaki sposób obniżyć napięcie dla tego wiatraka, aby
chodził
> ciszej?

Temat wraca jak bumerang, warto pogrzebać w archiwum. Ja polecam
zaintalowanie potencjometru o jak najmniejżej oporności, który szeregowo
wlutowujesz w przewodzik zasilający wiatraczek. Dzięki temu możesz
regulować obroty w zależności od potrzeb (potenjometr wyprowadzasz na
przednią czy tylnią ściane obudowy), szczególnie praktyczne, jak masz
jakiś program monitorujący obroty wentylatora i temperature na CPU.

Luc