dual Athlon... cos ktos wie?

Autor: falk (alterra_at_gazeta.pl)
Data: Sat 31 May 2003 - 20:09:29 MET DST

na wstepie wyjasnienie:
jestem grafikiem, na hardware znam sie slabo, a zwlaszcza nie mam
pojecia co jest trendy, na topie a co jest be.
Moja stara stacja robocza 2xPIII 933 dozywa, a wlasciwie juz chyba
dozyla niestety swoich dni :-(. Dobrze mi sluzyla, i wlasnie przez nia
dostalem ostrej zajawki na uklady dwuprocesorowe. Sa genialne do
PhotoShopa i paru innych aplikacji ktorymi sie posluguje. Byc moze P4
3.06 GHz potrafi zapewnic podobny komfort, ale nie bardzo w to wierze.
Wiec sprobowalem sie rozejrzec po aktualnej ofercie rynkowej, i wyszlo
mi ze to czego potrzebuje to 2 x Xeon... gdyby nie drobiazg tzn. zeby
kupic sama plyte z procesorami musialbym chyba sie powaznie zapozyczyc,
a w mojej branzy tez recesja jak cholera...
Wiec zainteresowalem sie dual Athlonami. I stad moj problem. Plyty sa,
niektore interesujace i stosunkowo tanie... ale sprzedawcy w firmach do
ktorych dzwonilem twierdza zgodnie ze w dualu pracuja wylacznie Athlony
MP (ktorych nie ma, nie bedzie i w ogole nie wiadomo co to jest) a
Athlony XP pracuja wylacznie singlowo. O kwalifikacjach i dobrych
checiach sprzedawcow mam swoje zdanie, ale moze jednak nie robia sobie
ze mnie jaj? A jesli nie, to jak z tego wybrnac? Czy ktos wie i zechce
sie podzielic wiedza na temat aktualnej sytuacji rynkowej pod tym
wzgledem? Prosze o szybka pomoc, bo te resztki kasy ktore udalo mi sie
wyskrobac na nowy sprzet sie rozejda zanim zdolam cokolwiek kupic :-(
I oczywiscie bede b. wdzieczny...

f.

(aha, na wypadek ew. namow: dual G4 nie wchodzi w gre. Lubie i szanuje
Maki, zwlaszcza po ostatnim upgradzie MacOsX, ale tak sie zlozylo ze
musze pracowac na PC, i tak juz zostanie)