co moze byc przyczyna [about HDD]

Autor: Johnny (polkiu_at_NOSPAM.poczta.fm)
Data: Sat 31 May 2003 - 10:38:07 MET DST

hello

mam pytanko: co jest przyczyna tego, iz raz na jakis czas bios wykrywa [albo
nie wykrywa wcale] mi dysk twardy jako jakies smieci [tzn. nazwa jako
primary master to jakies dziwne znaczki] i oczywiscie wtedysystem nie
startuje.

doszedlem do wniosku ze to moze byc albo cos z tasiemka EIDE albo z wtyczka
zasilania do dysku. ktory z tych dwoch elementow moglby byc odpowiedzialny
bardziej za takowa sytuacje?

w przypadku opisanej sytuacji zaczynam grzebac w kompie i po kilku probach
system rozpoznaje prawidlowo dysk [wydaje mi sie ze albo jakis kabel z
zasilania nie laczy albo tasiemka jest gdzies zgnieciona - i po poruszeniu
wszystko zaczyna dzialac] nie wiem czy dobrze rozumuje?

a moze to cos innego ? (bios na przyklad)?

dzieki za ewentulane podpowiedzi

johnny