problemy z IDE [Maxtor20GB]

Autor: blueew4a64 (blueeyedbezspamu_at_o2.pl)
Data: Sat 31 May 2003 - 06:31:08 MET DST

witam ponownie :D

0.
jest sobie dysk Maxtor 20GB

1.
strasznie głośny
[podczas restartu zmienia brzmienie ...
niby parkowac moze, ale roznica w glośności
-jest cichszy przez te 2s.- jest duża]
padnie zaraz?
[magisterka na nim jest pisana!!!...]
2.
czasem bios go potrafi nie wykryc
[meczy sie i dopiero reset umozliwia
poprawne uruchomienie]
3.
b.dziwnie zachowuje sie jeden z czujnikow temp.
[ten "trzeci" - zasilaczowy]
skacze sobie tak między -5 a 55 stopni!]
4.
speedfan pokazuje dziwnie temp. dysku - 0 [zero]
5.
BIOS nie widzi napędu CD [sony :)] ...
dopiero winda umozliwia odczyt plytek
[zabawa tasmami/kanalami i...
wychodzi mi na to że tylko primary master
jest widziany przez bios]
6.
w komputerze padla stacja "ot tak"
7.
zasilacz to codegen
-dzis tlumaczylem wlascicielce
ze to moze byc winowajca
[jakis czas temu jeden dysk padl....]

cpu to cel. 600_at_900,
[fsb=100Mhz(bios), pci=34Mhz(sandra)]
którego biosem chyba nie da sie odkrecic,
...a dokumentacja wsiąkła
[szerszą inwigilację płyty przeprowadzę
po sesji - wiem już że jest na i815E-ITE8870]

generalnie sklasyfikowałem komp. jako "nadfajczony"
[tuż przed totalnym spaleniem]
myślicie że zmiana zasilacza pomoże na opisywane problemy
czy tylko zapobiegnie dalszej degeneracji?

pozdrawiam
bluee

--
moj naglowek:mejl ma zabezpieczenie antyspamowe :)