Re: Procesory - podstawki itd..

Autor: marfi (marfi _at_bb.onet.pl)
Data: Sun 04 May 2003 - 22:51:02 MET DST

Grzegorz Chojnacki wrote:
> Jak kupie teraz celerona 1.7 to w przyszłości do tej samej płyty będę
> mógł wsadzić pentium 4 3GHz
> Jak kupie athlona 1.7 to co będę mógł wsadzić maksymalnie w
> przyszłość do tej samej podstawki ? Jakie są przewidywania w tej
> materii jakie są teraz athlony najszybsze - 2.4 GHz które można
> umieszczać w tej samej podstawce ?

  Za bardzo nie licz na rozbudowę w przyszłości - wieloletnie doświadczenia
wskazują na wyższość marketingu nad oczekiwaniami użytkowników czyli trzeba
zmienić konstrukcję istotnego elementu komputera aby zmusić uzytkownika do
wymiany całości. W moim przypadku kolejne wymiany sprzętu spowodowały :
 - śmierć magistrali VESA - zwycięstwo PCI
 - śmierć magistrali ISA
 - zmiana w budowie pamięci
 - zmiana obudowy procesora
  W efekcie w kilku komputerach które posiadałem, jedyny upgrade (niepełny)
to zmiana procesora AMD K6/200 na AMD K6/500 pracujący zresztą jako
AMDK6/450 (75MHz*6) bo wyżej płyta nie pozwałała....Obecnie na komputer
patrzę jako na całość generującą największe z możliwych strat w najkrótszym
możliwie czasie - czyli np. strata wartości 50% po roku i 90% po dwóch
latach, na szczęście w trzecim roku życia komputer zyskuje na warości bo
staje się zabytkiem....

--
marfi
SkyView & SKyAVC : http://www.cait.com.pl/dvb.php