Re: Akumulatory w notebookach

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Thu 29 May 2003 - 22:47:32 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w
wiadomości news:3ED66D6E.5963AD13_at_magsoft.com.pl

> Akumulatory litowo-jonowe mają bardzo ograniczony efekt pamię-
> ciowy, nie szkodzi im aż tak zatem doładowywanie po lekkim rozłado-
> waniu. Gorzej jest z ogniwami NiMH, które przed ładowaniem dobrze

A właśnie, a'propos ładowania Li-Ion. Słyszałem, że te ogniwa - a raczej
AFAIR elektronika wbudowana w baterię - ogranicza ilość ładowań do
powiedzmy 500, po czym bateria sygnalizuje niesprawność. Jeśli to
prawda, to z tą ilością doładowywań też bym nie przesadzał...

M.