Re: Jak odzyskac dane z HDD?

Autor: Jacek \ (plumpixjr_at_wp.pl)
Data: Sun 04 May 2003 - 13:23:32 MET DST

Witam!

> ktos specjalnie usunal pliki, stare partycje, stworzyl nowe i zainstalowal
> nowy system... partycje stare odzyskalem tylko ze nie ma wszystkich plikow
> ktore byly....
> mariusz

Jak kolega Przczelarz napisał "Easy Recovery" - spisuje się świetnie. Udało
mi się nim odzyskać dane, które rozwalił Norton próbując je odzyskiwać z
uszkodzonego dysku. Efektem pracy Norton Utility było pogarszanie
istniejącego stanu. Postanowiłem zatem sformatować dysk i już z
sformatowanego zacząłem odzyskiwać utracone dane. Niestety, nie wszystkie
gdyż część była już zamazana. Jednak to co robił Easy Recovery przeszło moje
wyobrażenia. Często składał z sobą poszczególne klastry, pomimo utraconej
tablicy ich alokacji. Jedynym minusem tego było nadawanie plikom własnych
nazw oraz umieszczanie ich w tworzonych podkatalogach, które tworzone były
przez program i nie odzwierciedlały ich pierwotnej struktury.
Byłem mile zaskoczony, że ściągniętym z netu Easy Recovery (starsza wersja),
pomimo, że posiadał on informację, że jest to program demonstracyjny i
odzyskuje w tej wersji wyłącznie pliki o wielkościach do 15kB, udało mi się
odzyskać pliki o wielkościach nawet po kilka GB. Program był ściągnięty z
oficjalnej strony firmowej i nie crackowany.

Pozdrawiam
Jacek "Plumpi"