nowa płyta MSI-845PE nie ma audio! Awaria?

Autor: Robert \(por Borewicz\) (robert_oswiecim_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 04 May 2003 - 01:18:22 MET DST

Witam !
właśnie kupiłem następujący zestaw:
Celeron 2.1GHz
Microstar MSI-845PE Max
256MB DDR333
gForce4MX 440 64MB TV-out, Winfast
Segate 80GB
no i reszta potrzebnego badziewia.
Windows_2000 prof

Właściwie to powinienem być szczęśliwy ALE...

Po przywiezieniu ze sklepu wszystko było dobrze lecz po instalacji kilku
rzeczy nagle jakaś aplikacja która chciała użyć dzwięku powiedziała że nie
ma zainstalowanych sterowników i komp milczy. w instrukcji do płyty jest
opis działania Audio tzn sposobów przełączania wyjść na stereo i 5.1 i
rysunek co zainstalować aby była obsłługa AC'97 tu ALC650, lecz na płycie w
tym miejscu nie było nic od dzwięku tylko driver od USB 2.0. Po kilku
nieudanych próbach z instalowaniem zapodałem to głupie USB 2.0 i... dzwięk
wrócił.
Moje szczęście nie trwało długo na drugi dzień znowu to samo z tym że tym
razem już nic nie pomaga (oczywiście również to USB2.0)
Sprawdziłem:
- Win_2000 Sp3
- w biosie opcja AC'97 ma Auto lub Disabled i spróbowałem obydwu
- w menadżerze sprzętu wszystko wygląda dobrze, tzn nic nie alarmuje ale nie
mogę odinstalować dzwięku bo nie ma takiej pocji
- wsadziłem starą kartę SB 128PCI i chodzi normalnie, po wyjęciu i ponownych
zabiegach dalej nic
- kodeki typu DivX DirectX i podobne dałem wszystkie

Poprzedni komputer chodził w takiej samej konfiguracji (Win, sterowniki,
kodeki) i z tymi samymi programami i zawsze było dobrze
PIII 500MHz slot1
BX i440
356MB SDRAM
gForce 2MX 32MB TV-out
Segate 20GB
Win 2000 Sp3.

Co robić HELP, przecież nie będę dokupował SB Live 5.1 bo nie jestem
specjalnym audiofilem a na tej płycie dzwięk miał być podobno całkiem
niezły?

A tak na marginesie: mam tylko 2 sloty do RAM-u i ! kość 256 333MHz, czy
dokupić drugą taką samą i starczy mi to na długo , czy zamienić na 1x512MB i
będę kiedyś musiał jednak dokupić drugie 512MB ???