Asus A7n8x i serial AtA-problem

Autor: Artur Misewicz (602238110_at_eranet.pl)
Data: Fri 02 May 2003 - 23:23:15 MET DST

Witam wszystkich
Byc moze ktos mial juz podobny problem.Skladam dla znajomego komputer (gosc
dobrze usytuowany)
w nastepuacej konfiguracji:
Athlon 2400+(box) ,2*256 MB DDR Kingston (2T) ,2*HDD 80GB Maxtor ATA
133,Hercules Prophet radeon 9700 128 MB RAM.,plyta Asus A7N8X Deluxe.I tu
sie zaczyna problem Plyta ma wbudowany kontroler Raid "serial Ata Silicon
Image SiI 3112 SATALink" a poniewaz dyski sa IDE zalozylem dwa adaptery
(serial-IDE-Asus Dongle).Zrobilem z poziomu Biosu RAID a streaping i dzieje
sie dziwna sprawa-na oryginalnych ,dolaczonych do plyty sterownikach WIN XP
z SP1 pozwala zalozyc partycje ale na formatowaniu sie wiesza.Wersja beta ze
strony Asusa pozwala zakonczyc instalacje ale pierwszy start Windy -i nie ma
szansy zalatdowac do konca.Zadne tryby awaryjne ,wiersze polecen itp nie
daja rady.Zmienialem kolejnosc dyskow ,zmienialem wielkosc klastrow w biosie
i nic.Problem lezy chyba w sterownikach bo zaistalowany system na kanale
IDE i podstawiony po serial Ata normalnie sie laduje.Moze ktos mial taki
problem z ta plyta?Jakie pomysly?Nie mam pojecia co mozna wiecej z tym
zrobic.Glupio mi oddac komputer bez zainstalowanego Raida ,strippingu itp.
Dzieki