Re: IrDA, SIR1

Autor: Doggie (doggie_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 27 Apr 2003 - 13:58:45 MET DST

> Witam.
> Kupilem sobie dzis port podczerwieni IrDA
> podlaczany do plyty glowniej, ale na mojej plycie
> jest port SIR1, opisany w instrukcji jako
> "Serial infrared port" Czy to jest kompatybilne z IrDA ?
> Bo wtyczka portu ktory kupilem ma w lini prostej 5
> "dziurek", z czego wykozystywane sa 4 (+,Rx,-,Tx),
> a na plycie glownej te zlacze SIR1 ma 2 rzedy pinow,
> na gorze 2 i na dole 3. Do tego te pine nie sa rozpisane
> ani na plycie ani w instrukcji :-(
> Moje plyta to ECS P4VXASD, Please Help !!

Mialem podobny problem poradzilem sobie za pomoca diody swiecacej.
Wlacz IRDE w BIOSIE i wlacz Windowsa - wlacz aby wyszukiwal
urzadzenia w zasiegu - kolo zegarka bedzie miglala taka niby diodka.
Teraz bierzesz diode i wpinasz w dwa piny na plycie glownej - na
niektorych bedzie swiecila a na 2 bedzie mrugala tak samo jak mruga
ta diodka kolo zegara. To znaczy ze tam gdzie masz minus diody masz
minus a tam gdzie plus diody masz Tx, nastepnie tam gdzie miales
minusa wpinasz minus diody i szukasz na ktorym pinie dioda bedzie
swiecila - wtedy masz tam plusa - pozostaje ci Rx, to juz masz tylko
2 mozliwosci - wiec nie powinno byc z tym problemow.
Daj znac czy sobie poradziles jak cos postaram sie jeszcze pomoc.
Pozdrawiam
    Doggie