asus p2b + tualatin - dziala

Autor: Radek Bubnowski (cegla_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 26 Apr 2003 - 22:17:47 MET DST

witam,
udalo mi sie uruchomic celka 1100a na starym asusie p2b bez uzycia
drogiej przejsciowki powerleapa. moze ktos skorzysta - szczerze
polecam tym bardziej, ze ceny celT sa nizsze niz cooperow 1G.
moj sprzet: asus p2b rev 1.10 z ukladem US 3007CW. ten uklad jest
wazny gdyz tylko niektore moga wytwarzac napiecie 1.5V potrzebne
dla celT. szczegoly ponizej:
http://homepage.hispeed.ch/rscheidegger/p2b_procupgrade_faq.html

moja przejsciowka slot1>fcpga to abit slotket iii z ukladem
TVC16222A. to tez jest istotne. wg informacji z forum:
http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=67417
glownie przejsciowki firmowe z pow. ukladem umozliwiaja prace z
celT aczkolwiek nie jest to zelazna zasada. czasami firmowe nie
dzialaja a czasami dzialaja jakies generic.

procesor celeron 1100A z rdzeniem tualatin oczywiscie. chyba
najlepsze sa wersje 1000 i 1100 - wlasciwie na 100% pojda na 133
fsb.

najpierw nalezy zupgradowac bios do 1014 beta 003 (obecnie
najnowszy). potem mozna sie wziac za procesor.
podstawowa modyfikacja jest taka: izolujemy (niektorzy wyrywaja)
piny procesora AN3, AJ3, AK4 i dodatkowo laczymy AK4 z AK26. inne
wersje mowia o mostku AK4-AN11 lub AK4-AN5. ja zaizolowalem AN3,
AK4, AJ3 i zrobilem mostek AK4- AJ5 (sasiednie piny - latwo
wykonac). sposobu tego uzywali inni posiadacze p2b i dlatego
wybralem wlasnie takie rozwiazanie. jako materialow uzylem
przewodu od zniszczonej myszki.
czasami dziala samo zaizolowanie trzech pinow. u mnie dzialalo ale
baardzo niestabilnie.
w biosie nalezy ustawic opcje:
halt on: no errors i
Vcore: ignore

na koniec podaje wiecej linkow na ten temat:
http://digilander.libero.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm
http://www.geocities.com/_lunchbox/
http://www.geocities.com/_lunchbox/tualeron_success_table.html
http://www.froggy.com.au/frogge/pepper/index.html