Re: gdzie moge kupic

Autor: [x]Angel (xangel_at_ssk.pl)
Data: Sat 26 Apr 2003 - 20:45:06 MET DST

Użytkownik "Adam" <laam_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> kondensatory
> 1500 uF na 6.3v
> musze wymienic je na plycie glownej
>
> zjezdzilem chyba wszystkie sklepy w mojej wsi ,
> i wszedzie rozkladali rece
> znacie moze jakis sklep internetowy?
> albo jakis sklep na g slasku

Witam
Jakbys juz nigdzie nie znalazl to mozesz sie zglosic na priv - u mnie w
miescie sa dostepne - sam ostatnio wymienialem 15 sztuk w Abicie BX133 Raid.
Tylko pamietaj, ze musza to byc kondensatory Low Esr czyli o niskiej
indukcyjnosci wlasnej. Aha i sztuka kosztuje 1.90 ;] Pamietam, ze w plycie
byly 1200uF/6.3V a ja dostalem albo 1200uF/10V albo 1500uF/6.3V - nie
pamietam w tej chwili. Napiecie moze być wyzsze, a jak pojemnosc bedzie
wieksza to jesli przetwornica sobie poradzi to tez nie bedzie problemu, bo
jednak przy 10 sztukach to bedzie pewna roznica, bo kondensatorki sa
polaczone rownolegle. Poza tym kiedys ktos mi tlumaczyl, ze kondensatorki
elektrolityczne sie "formuja" wiec jesli beda pracowaly przy napieciu
nizszym niz nominalne, to ich pojemnosc moze nieznacznie wzrosnac - nie wiem
ile w tym prawdy, ale on pracowal w Elwie, wiec pewnie wie co mowi ;]

Pozdrawiam
[x]Angel