Re: APPLE

Autor: Paweł Kubacki (p.kubacki_at_acn.waw.pl)
Data: Sat 26 Apr 2003 - 03:25:29 MET DST

On 25/4/03 21:55, in article b8c3sc$jnn$1_at_news.onet.pl, "PRIMAX"
<primax3_at_poczta.onet.pl> wrote:

> Witam,
> Jak dotąd nie miałem żadnej styczności z komputerami APPLE. Dostałem starego
> PowerBook`a 150 i nie wiem jak go ugryźć. Na dysku nie miał partycji. Czy
> ruszy jeśli założę partycję i postawię W95. Czy posiada BIOS podobny do
> pc-towego? Jak do niego się dostać?
> Pomóżcie mi go uruchomić. Dzięki za wszelkie porady, wskazówki....
> Darek
To stary sprzet z procesorem 68k.
W rachube wchodzi oczywiscie tylko MacOS powiedzmy do wersji 7.6 wlacznie.
Systemy do 7.5 wlacznie sa darmowe I mozna je znalezc w sieci - po polsku na
przyklad na http://mail.apple.com.pl/download/PL/
Jednak, jesli w Powerbooku nie ma zadnego systemu to jest to pewna trudnosc.
Ale nie nalezy sie poddawac. Dyskietki z systemem na maca mozna stworzyc na
pececie. Jak?
http://www.republika.pl/aquarius01/

Oczywiscie mozna uruchomic Windows 98 na nowoczesnym Macu. Na moim iMacu
G4/800 dziala z predkoscia umozliwiajaca uruchamianie niezbyt wymagajacych
gier. Do tego celu stosuje sie program VirtualPC firmy Connectix, wykupionej
zreszta niedawno przez Microsoft. W ten sam sposob mozna zainstalowac kazdy
inny system operacyjny stworzony na komputery z procesorami zgodnymi z
intelem. Zreszta istnieje wersja tego programu takze na PC, choc oczywisci
MacOSa na niej nie zainstalujemy.
Pozdrawiam,

--
Paweł Kubacki  ###  pkubacki_at_acn.waw.pl
http://www.pawel.tpi.pl/    ###    GG#4539483