Problem z RAMem

Autor: nicram (niusy_at_KASUJ_TOnicram.prv.pl)
Data: Fri 25 Apr 2003 - 18:11:43 MET DST

Czy ktoś może mi pomóc w ustaleniu czy AOpen AK33 obsługuje 512MB
kości SDRAM?
Według mnie, dotego co doszedłem i zaobserwowałem to:
w manualu mam napisane że obsługuje do 1,5GB, nigdzie nie napisali że
obsługuje kości 512MB ale skoro mam na płycie 3 banki pamięci to
wydaje mi się oczywiste że mogę wżucić 3x512MB niewiele więcej myśląc
skoczyłem do sklepu i kupiłem SDRAM 512, włożyłem wszystko piękie BIOS
pokazał fajną sumkę coś ok 720MB (512+128+64) XP startuje bezboleśnie,
zaczynam normalną pracę a tu nagle nagle jakieś dziwne komunikaty
pamięć nie może być READ robię reset XP już się prawie uruchomił a tu
TRACH Blue Screen i zwiecha (czasami odrazu restart) zostawiłem tylko
512MB lecz to samo nieraz się uruchomi pochodzi i zacznie szaleć
nieraz blue screeny itp... Zapuściłem memtest86 okazuje się że znalazł
jakieś błey od 500-512MB, oddałem na gwarancję lecz zwrócili mówiąc że
jest sprawna. Co teraz?

Więc jeszcze raz pytam czy moja płyta obsługuje 512MB w jednej kości
czy nie?

Mój sprzęt to:
AOpen AK33, Duron750, 128+64+512 MB RAM...
Ta fatalna dla mnie kość ma 16 modułów RC56S041TAO-13AC 0251(8 z
jednej strony + 8 z drugiej strony)

PS. Przekopałem stronę producenta płyty + gogle + manual + AOpen AK33
System Compatibility Test lecz albo za z moim angielskim jest coś nie
tak albo ze mną jest coś nie tak albo z pamięcią jest coś nie tak albo
z płytą jest coś nie tak albo niewiem czy coś jest nie tak czy coś
jest tak...