panel LCD 15" a kat widzenia w pionie

Autor: Kakadu (jaura34_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 25 Apr 2003 - 14:52:16 MET DST

Witam na grupie po raz pierwszy.

Mam pytanie: poszukuję panelu LCD posiadającego w miarę wyrównane
kąty widzenia w pionie od góry i od dołu.

Niestety analiza parametów technicznych deklarowanych przez
producentów niewiele daje, bo albo podawany jest łączny kąt,
albo deklaracje nijak się mają do rzeczywistości.

Przez kilkanaście lat pracy przy monitorze CRT wyrobiłem sobie
nawyk patrzenia dokładnie na wprost.

Niestety większość paneli LCD daje dziwny efekt ciemniejszej góry
ekranu przy tym sposobie patrzenia, jakby narzucając konieczność
patrzenia lekko od góry, bo tylko wtedy ekran jest w miarę
równomiernie jasny.

Z czego wynika zwykle ten mniejszy kąt widzenia od dołu niż od góry?

Jaki budżetowy panel LCD 15 calowy spełnił by moje oczekiwania pod
wzgledem równomiernej jasności ekranu i równych kątów widzenia
góra-dół?

Ogladałem wiele i tylko najnowszy Philips i któryś MAG zblizyły się
do moich oczekiwań. Kompletnie roczarowała mnie Iiyama BX3814UT
-- przy tej cenie mogłaby dać coś więcej z siebie, a tu kiszka.

Jeszcze raz pytam -- jaki panel LCD 15 calowy którego kąt widzenia
od góry = kątowi widzenia od dołu i to nie tylko na papierze, ale
wrzeczywistości.

Pozdrawiam

--
Jarek Pogoda, Legnica