Jaka drukarke wybrac?

Autor: Michal Dubas (michaldubas_at_op.pl)
Data: Fri 25 Apr 2003 - 00:21:54 MET DST

Witam Szanownych Grupowiczów!

Widziałem (poprzez google ;)), że w styczniu temat był już trochę
wałkowany, ale niestety nie znalazłem tam informacji rozwiązujących mój
dylemat (a testy, które znalazłem w sieci, "poczytnych" czasopism
komputerowych w tej kwestii trącą "lekko" myszką...):
Którą z poniższych drukarek wybrać (głównym kryterium jest koszt
eksploatacji, drukarka do typowych zastowań domowych, drukowanie
głównie tekstu-ale _nie_tylko_):
- Canon i320
- Epson C42UX
- Lexmark Z45se
- HP 3420
Interesuje mnie przede wszystkim koszt późniejszej eksploatacji, tzn.
zakupu tuszu, możliwości używania zamienników itp... Jak na razie
znalazłem, że najtajniej ze względu na zakup tuszu, wygląda Canon, ale
z kolei deklarowana wydajność tych tuszy jest dużo niższa od np.
Lexmarka...
Jestem tym wszystkim już trochę skołowany, a nie mam w tej chwili
więcej pieniędzy, zdaję sobie sprawę z zależności tania
drukarka->wysokie koszty eksploatacji, i chciałbym kupić możliwie
najtańszą (biorę pod uwagę również moje nerwy i awarie sprzętu w tym
określeniu) z tych "najdroższych" w eksploatacji no i oczywiście
bezawaryjną.
Może ktoś ma doświadczenia z którąś z tych "plujek"...
Będę wdzięczny za wszelką radę i pomoc.

pozdrawiam
Michał Dubas