Re: sieć LAN

Autor: jdlolok_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 24 Apr 2003 - 09:27:55 MET DST

> Mam net przez LAN od sąsiada i dwa kompy w domu, czy mogę wykożystać ten
> jeden kabel od sąsiada i dokupić sobie koncentrator aby net działał mi na
> dwóch kompach? jak to skonfigurować i czy lepiej kupić huba czy switcha w
> cenie max 200zł?
> pozdrawiam

Najtaniej to by bylo zrobic przed udostepnianie połączenia internetowego, bo dokupujesz jedna sieciowke (tylko). Wrzucasz np winrouta (chyba ze masz winde np 2000 lub xp to i bez dodatkowego softu sie obejdzie). Z tym ze aby ten drugi komp do netu sie dostal to ten pierwszy (polaczony z sasiadem) musi byc wlaczony. Konfigurujesz albo winrouta albo udostepnienie połaczenia int.

Inczej jak kupisz huba lub switcha (switch jest lepszy ale przy dwoch kompach nie bedzie roznicy) oba kompy wchodza do netu niezaleznie. Oczywiscie kabel od sasiada wpinasz do huba no i te dwa kompy tez. Konfiguracja pierwszego sie nie zmienia, drugi konfigurujesz podobnie (inne ip oczywiscie i nazwa kompa) i wszystko hula.

Pozdro
Jacek Ł.