Testy pamięci-różne wyniki

Autor: Waldemar Kiejziewicz (piksel_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 23 Apr 2003 - 22:39:37 MET DST

Witam!
Wydaje mi się, że mam problemy z pamięcią w notebooku (nowy).
256 MB SDRAM
Zainstalowany Linux zaczął się dziwnie zachowywać.
Więc przetestowałem pamięci programem "memtest86" v2.5 i wyszły błędy w
pierwszych 640 k. Za każdym razem pokazuje tą samą komórkę. Zaniosłem go
do serwisu gwarancyjnego, tam przetestowali go programem "GoldMemory"
v.5.07 i nic nie wykrył. Następnie testowaliśmy komputer nowszą wersją
"Memtest86" tzn. 3.0. I znowu wszystko w porządku. Natomiast ponowne
sprawdzenie programem "Memtest86 v.2.5" wykazuje ten sam błąd.
Podejrzewałem, że program jest juz uszkodzony, ale testując inne
komputery wszystko jest w porządku!
Teraz doprawdy to juz nie wiem czy mam rzeczywiście uszkodzone pamięci?
Gdyby nie był na gwarancji to sprawdziłbym podstawiając inne kości, ale
serwis nie kwapi się do tego.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem lub jakiś jeszcze inny sposób
na wiarygodny test pamięci?
Pozdrowienia
Waldek