Re: 2 pytanka (RAID i ZASILANIE)

Autor: _ENIGMA. (tymek_s.friko7_at_onet.pl)
Data: Wed 23 Apr 2003 - 21:33:34 MET DST

> 1. czy ma jakis sens laczenie dwoch dyskow ata 133 w raid0? z tego co wiem
> powinna zwiekszyc sie predkosc zapisu i odczywu. jezeli tak jest to czy
> bedzie to jakas duza roznica ?

Zaleznie od kontrolera i samych dyskow - transfer powinien wzrosnac do 2x
max.

> 2. mam podkreconego procka (athlon 2000xp). magistrale na 182 i mnoznik
> 11.5. jak zwiekszam mnoznik to przy wiekszym obciazeniu procka komp mi sie
> resetuje. czy jest to wina zbyt niskiego nap zasilajacego procka (teraz
1.7)
> czy zasilacza(300W byl razem z obudowa)?

Oto lista prawdopodobnych przyczyn:
- Za niskie zasilanie proca (jesli przy wiekszym napieciu dalej sie powtorzy
to samo to jest mozliwe ze proc juz dalej nie pojdzie)
- Zle chlodzenie procka
- Za male napiecie zasilania dla chipsetu
- Zle chlodzenie chipsetu
- Za niskie zasilanie pamieci przy tej FSB
- Zle ustawione timmingi pamieci
- Pamieci nie wydalaja z taka FSB
- Zaleznie od ilosci podzespolow i ich prodozernosci - za slaby zasilacz
- Zle ustawione FSB/PCI/AGP ratio

itp, itd

pozdrawiam