Pomocy. Mam problem z monitorem..

Autor: opers_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 23 Apr 2003 - 19:34:15 MET DST

czesc

mam problem z monitorem
producenta i oficjalnych parametrow nieznam.. z tyłu monitora pisze RIC (ale to
chyba nie nazwa produceta) i rok produkcji 98 .
monitor (15") dziala na windowsowym plug and play przy 800x600 wyciaga 85 hzow
a przy 1024x768 tylko 60 hz.
monitor sprawdzalem na 2 kartach graficznych 1. RivaTNT 1-16 mb 2. S2 Virge
DX/GX 4 mb

gdy go kupowalem wszystko bylo ok. (kupilem go jakies 6 dni temu)
przed kupnem sprawdzany byl na RivieTnT 1.. wydawalo sie ze wyciaga przy
1024x768.. ale to byl tylko jakis cholerny bład.. ostrosc prz tych 1024x768
byla w miare dobra.. ale gdy dotaskałem go do haty podłaczylem.. odpalilem, to
ciagna max 60 hz na 1024x768. Ustawilem go na 800x600. i zaczełem zniego
kozystac. po 2h obraz zacza robic sie nieczytelny. ostrosc ikon, czcionek..
wszystkiego byla tragiczna. nie pomagało krecenie potenciometrami kontrastu.

Zdenerwowałem sie bardzo ;)

zainstalowalem wiec freebsd (mysle choc na konsole moze sie przyda) a tu
jeszcze gozej..
gdy odpale lynx'a z jasnym tłem, widze jak monitor trzesie sie jak by był
rozmagnesowywany.. tylko ze z dosc duza predkościa. krawedzie monitora faluja,
obraz migocze.
kombinowalem z roznymi rozdzielczosciami (vidconfig) nic nie pomagało.
obraz był nadal mało ostry i strasznie meczył oczy.

i teraz pytanie.

czy da sie to naprawic ?
za monitor dałem asz 200zł, tak wiec szkoda go wywalac :(

moze miał ktos podobny problem ?
i jak go rozwiazał ?

moze czyta to ktos kto sie zna na naprawie monitorow i moze mi w przyblizeniu
powiedziec ile to bendzie kosztowało?

pozdrawiam