Znikająca pamięć RAM?

Autor: sc (sicil_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Wed 23 Apr 2003 - 09:22:10 MET DST

Hej

Czy spotkaliście się kiedyś z taką sytuacją?
Na starej płycie MVP mam dwa dimmy po 32 MB i jak dotąd wszystko było OK
ale ostatnio ... czasami przy starcie systemu BIOS pokazuje tylko połowę tzn.
pamięć z jednego modułu?

Ciekawe jest to że Sandra widzi i właściwie identyfikuje dwa moduły,
najwyraźniej BIOS również widzi i identyfikuje dwa moduły ale nie chce
z jedym z nim później gadać. Próby z zamianą pamięci miejscami nic nie dały,
pozostawienie tylko jednej tej "niesprawnej" kończy się niekończącym się
beep'em czyli inforamacją o rzekomym braku pamięci.

Najlepsze jest to że następnego dnia wszystko może być OK i cała pamięć znowu
widoczna. Aktualnie moje podejrzenia kierują się do BIOSU, może EEPROM fiksuje
i trzeba go odświeżyć albo wymienić baterię.