PeCet do reanimacji

Autor: Johnny (polkiu_at_poczta.fm)
Data: Tue 22 Apr 2003 - 17:22:33 MET DST

Mam niezly orzech do zgryzienia. Plytka na VIA - ECS K7VZA/KT 133, bios
3.2b, 128 MB pc133, karta graf riva TNT 2 dysk samsung 20GB nic wiecej
[oprocz standardowych peryferiow- cd, stacja dyskietek, dzwiek w plycie gl].

Komp sie bardzo dziwnie zachowuje. Pierwsze podejscie instalacja Win XP na
sofrmatowanej partycji - po ekranie testowym [ladowanie wszystkich sterow,
ten pierwszy etap] - czarny ekran zwis. Pomaga tylko Hard reset. Po
kilkukrotnych probach ciagle ten sam rezultat.

Drugie podejscie instalacja Win 98SE - zainstalowal sie ale w trakcie
ostatniego ladowania systemu zwis - no response. Hard reset. Wejscie w
trybie awaryjnym sie powiodlo, ale nic nie pomaga aby wejsc w normalnym
trybie - instalacja via4in1 nie pomogla.

Trzecie podejscie - zrzut mojego obrazu WinXP - zrzut sie powiodl ale przy
ladowaniu systemu niebieski ekran - no response. W trybie awaryjnym sie
system laduje do konca. Ale zadnych bledow system nie widzi. To samo co w
win98se.

Kolejne podejscie proba instalacji powyzszych na innym dysku - rezultat ten
sam. To samo na innej karcie graficznej - rezultat ten sam - mozna wejsc bez
problemu tylko w trybie awaryjnym. Zmienialem kosci pamieci - do roznych
bankow, inne kosci - rezultat jak wyzej.

Dysk twardy sprawny - sprawdzalem na moim kompie, karta graficzna sprawna -
sprawdzana u mnie. W trakcie tych wszystkich podejsc doszedlem do dziwnego
wniosku ze to mogloby byc cos z AGP - system sie laduje w trybie awaryjnym
[rozdz 640x480] ale juz w przypadku normalnego trybu zwis [moze dlatego ze
wlaczana jest wyzsza rozdz]. Moze to glupi wniosek ale... Nie mam karty
graf. na PCI aby to potwierdzic. Myslalem ze via4in1 cos zmieni ale
niestety. Czy upgrade biosu cos by dal ? w opisach na stronce ECSa nic nie
stoi na ten temat .

Spotkal sie juz ktos z tego typu problemem? Co doradzilibyscie - oczywiscie
w ostatecznosci dopiero zmiane plyty.

dzieki

johnny