Re: amd athlon - unknown cpu type

Autor: CeBeR (cebrzyq_at_interia.pl)
Data: Tue 22 Apr 2003 - 02:19:31 MET DST

miKE <maragor_at_poczta.onet.pl> wrote:

> jak kto lubi. JA lubie :). Ale dla przecietnego uzytkownika to bez
> znaczenia a zeby sie dobrze pobawic w oc to potrzbny epox na nforce2
> a to conajmniej 410 zeta.

Masz niezłą cenę na tego Epoxa, bo Pronox (dystrybutor) sprzedaje je w
hurtowej cenie 420 zł. Ale prawie tak samo dobrze można się bawić w OC np.
na Epoxie 8K9A na KT400 (za 310 zł w Pronoxie).

> nawet gdyby nie napiecie to zeby wyciagnac 2400 MHz nie na nforce2
> trzeba miec naprawde niezly ram - 2400=12,5*192 - moj ram tyle nie
> pociagnie :) - no chyba ze na kt4v i ddr400 - ale to tez drogi, nie
> zawsze dziala - same problemy.

Za to na KT400 (a podobno także na KT333CF) możesz ustawić CPU na niższej
magistrali (nawet na 166, jeżeli RAM wyżej nie puści), i przestawić mnożnik
także powyżej 12.5, czego na dzisiejszych nForce'ach się zrobić nie da. IMHO
dzięki synchronicznej pracy uzyskasz wyższą wydajność, niż na nForce przy
ustawieniu FSB>RAM (nawet przy dual channel).

--
Konrad Zydroń
cebrzyq_at_interia.pl