Dziwny bardzo pad dysku

Autor: mati-006 (longraider_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Mon 21 Apr 2003 - 22:07:28 MET DST

Już kolejny raz (chyba 3) robię low-level format tego samego dysku. Coś dziwnego
bardzo się dzieje, już po raz kolejny i objawy, metoda "naprawy" ta sama. Otóż jest
sobie IBM Deskstar IC35...cośtam, 40GB na płycie DFI AD72-SN z Athlonkiem 1,2.
Sam na taśmie, a na secondary siedzi DVD i CD-RW
Dysk startuje i wydaje serie dźwięków (skrobanie). W biosie na miejscu "primary
master" są jakieś dziwne krzaczki.
Wyłączenie kompa i ponowne włączenie po krótkiej chwili (5-10 sek) kilka razy i
wreszcie dysk przestaje "skrobać". Wejście do biosa i jest wykryty dysk, prawidłowo.
Zaczyna ładować się system (z 1-szej partycji) i po chwili dysk znowu zaczyna
"skrobać". Skan dysku Fitness Testem - diagnoza - corrupted sectors (podczas testu co
jakiś czas FT zatrzymywał się na jakimś sektorze i dysk "skrobał" dość długo) , nie do
naprawienia. Próba skanowania partycji nortonem - bad blocks, jak znalazł to się
zatrzymywał na dość długo i "skrobał", potem leciał dalej. Dziwne jest to, że takich
"błędów" było dużo, ale tylko na pierwszej partycji. Więc włączyłem Disk Menagera i
poleciało zero fill drive, zatrzymane na 13% (przeleciało przez całą 1-szą p. i przeorało
pół drugiej). Po przywróceniu MBR można było bez problemu czytać z trzeciej partycji i
wszystkie testy powierzchni dysku OK. Ale po zrobieniu partycji PM6 i zainstalowaniu
windy znowu błędy - tym razem w zupełnie innych miejscach (pokryły obszar drugiej
partycji).
Więc przestałem kombinować, zapuściłem low-level i myślę że powinno zadziałać, bo
zadziałało jakieś pół roku temu (objawy też takie dziwne były).
Dodam że jest to drugi dysk (z gwarancji), pierwszy też sprawiał takie problemy,
myślałem że to wina dysku, więc poszedł pod wspomaganie (zamrażarkę) i go
wymienili, ale bardzo się zdziwiłem że ten drugi "choruje" na to samo.

Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?
Czy może to być wina innego elementu kompa?
[zasilacz był wymieniany, dysk chodził nawet na zewnętrznym, taśma wymienaiana
trzy razy]
Co może się dziać na tym dysku?

pozdr.
mati