Re: Stara p³yta i USB?

Autor: BartekK (sibi_at_terror.black.art.pl)
Data: Sun 20 Apr 2003 - 06:04:22 MET DST

> Czy móg³by¶ bardziej ³opatologicznie mi to wyt³umaczyæ jak pod³aczyæ
> kabelki od ¶ledzia do pinów ? Jak sprawdziæ który pin odpowiada za
> zasilanie i który do niego pod³aczyæ kabelek. Mo¿e jaki¶ schemat ?

wtyczka od sledzia z usb ma 2 rzedy po 5 pinow (Czasem po 4, bo 2 sa
niewykorzystane)
czerwony to plus, czarny minus, bialy i zielony to dane

zeby byc pewnym na 100% to musisz miec jakis woltomierz.
podlaczasz (-) woltomierza do obudowy komputera
podlaczasz (+) do pinow gniazda na plycie glownej
prawdopodobnie bedzie tak ze na 2 pinach po jednej stronie bedzie +5V to
oznacza ze to zasilanie
moze byc tak ze jest na przeciwko, po skosie,

kable w sledziu ukladasz w ten sposob
1czerwony tam gdzie bylo +5V
2bialy
3zielony
4czarny
5ewentualnie pusto

druga strona wtyczki tak samo, zgodnie z tym co namierzyles 5V

--
Bartlomiej Kuzniewski
sibi_at_terror.org.pl http://terror.org.pl/~sibi/