DirectX, problem sprzetu czy sterownikow

Autor: LOBO^^ (lobibbo_at_op.pl)
Data: Sat 19 Apr 2003 - 09:02:47 MET DST

Witam Szanownych Grupowiczow !
Postaram sie opisac moj problem najlepiej jak potrafie, a takze rozwiazania,
ktore rozwiazuja problem w 50% ;) (licze ze jednak mial ktos podobny problem
i sie z nim uporal) ...i sorry za przydlugawy tekst
Otoz kupilem sobie nowy sprzet:
plyta glowna EPOX 8RDA+ na chipset'cie NFORCE2 (zintegrowana karta AC97, 6 k
analowa, karta sieciowa, jest takze firewire:)
procesor ATHLON XP 1700+ (na razie nie podkrecany)
pamiec ram, niestety "zwykla", nie box'owana DDR 512MB
HDD MAXTOR 6Y080P0 80GB CACHE 8MB
jesli chodzi o grafike, to pozostalem (poki co) przy starej ATI RAGE FURY PR
O (VIVO) 32MB

Tak to sie przedstawia, tu tez zaczynaja sie problemy:
1.windows media player (6.4) odtwarza mi filmy (avi, asf, mpeg) "w przyspies
zeniu", zapewne wynika to z kodowania dzwieku mp3, gdyz, np.odtwarzajac avik
ze skompres.dzwiekiem o wiele gorszej jakosci (22khz, mono) film dziala norm
alnie.
Ta sama sytuacja "przyspieszenia" dotyczy takze bezposrednio samych mp3, kto
re, winamp odtwarza bezproblemowo...jesli chodzi o jakiekolwiek playery: kaz
dy robi tak samo z filmami..
Rozwiazalem ten problem wylaczajac przyspieszenie sprzetowe dzwieku DirectX'
a calkowicie, badz o poziom wyzej (multimedia=>zaawansowane=>zaawansowane=>w
ydajnosc). Ale chyba nie o to chodzi aby wylaczac na czas ogladania filmu ws
parcie DirectX, tym bardziej ze z kolei po tej czynnosci nie media player ni
e odtwarza wav'ow (innych formatow oprocz wav'ow i mp3 nie sprawdzalem)..na
marginesie: quick time dziala prawidlowo
2.sytuacja z grami ma sie troche gorzej. zawieszaja sie w najbardziej niespo
dziewanym momencie, dzwiek w zaleznosci od gry dziala, badz zawiesza sie (po
czym zreszta i sama gra). oczywiscie wszystko zalezy od typu gry, ale ja mam
na mysli wiekszosc opartych na DirectX (sprawdzalem 4: igi2, alice, crazy ta
xi, tony hawk 3,kazda na innym enginie) zdaje sobie sprawe ze mam starsza ka
rte i w dodatku ATI, ale chyba nVidia nie stworzyla chipsetu nForce2 kompaty
bilna tylko ze swoimi ukladami graficznymi...
...ja tak w kazdym razie pomyslalem, ze skoro jest cos nie tak z grafika to
moze cos w biosie siedzi. zmienilem napiecie na AGP do 1,5V (troche pomoglo
w alice, gra sie zaciela dopiero po 15minutach ;) przestawilem opcje AGP Ape
rture Size z 64mb na 32mb (tyle ile ma moja karta, chociaz nie jestem pewnie
n tego kroku, czy to w ogole cos dalo) wylaczylem takze AGPx8 (stara karta,
obsluguje AGPx4 max, wiec to chyba bylo dobre posuniecie).niestety nie mam p
ojecia co dalej zrobic...
3.jesli chodzi o wszelkie uaktualnienia systemowe: bios, a takze wszystkie n
ajnowsze sterowniki ktore udalo mi sie znalesc na stronach producenta zostal
y uaktualnione.. co do nieszczesnego DirectX'a: na samym poczatku po instala
cji windows'a 98se zainstalowalem DX9, potem probujac dojsc co stwarza ten p
roblem reinstalowalem DX8 (nie odinstalowywalem DX9 uzywajac uninstallera, t
ylko zmienilem wersje w rejestrze, aby 8 tak myslala :) niestety nic to nie
dalo...aha: temperatura w kompie nie przekracza 45 stopni...
...tak przedstawia sie moj problem, jesli ktos ma jakies pomysly na inne roz
wiazania, badz mial podobny problem, bylbym wdzieczny za odpowiedz..
Pozdrawiam
Marcin