Re: Problem z Bateriami do płyty głównej

Autor: KRiZBi (krizbi_at__NO4SPAM_gower.pl)
Data: Fri 18 Apr 2003 - 23:11:10 MET DST

Dnia Fri, 18 Apr 2003 17:02:15 +0200 Agent CIA w wiadomości
<b7p419$llm$1_at_atlantis.news.tpi.pl> napisał/a:

>Mam problem z bateriami do płyt głównych w pracownik komputerowej (10
>stanowisk). Otóż na początku zimy, 4-letnie komputery przestały się
>załączać. Pomogła w każdym z tych wypadków wymiana baterii. I tak do tego
>czasu wszystkie baterie zostały wymienione. Problem w tym, że niektóre już
>DWUKROTNIE!!! Co się dzieje z tymi bateriami??? Stosowane baterie to: Maxell
>CR2032 3V. Czy jest to właściwa bateria? To jest skandal, ze baterie po
>miesiącu są do wyrzucenia. Czy może to mieć związek z następującą rzeczą:
>skopany jest ogólny wyłącznik do całej sieci. Normalnie trzeba podnieść
> [...]
Czy to jest wyłącznik różnicowoprądowy ? Jeśli tak to typowy objaw,
niestety ten kto wam zaprojektował instalację lekko spieprzył sprawe,
bo do instalacji z komputerami normalna różnicówka się nie nadaje.
Chodzi o to, że załączanie wielu zasilaczy impulsowych na raz powoduje
że pojawia się prąd pojemnosciowy, który jest traktowany przez
wyłącznik jako prąd upływu i wyłącznik się wyłącza myślac że wystąpiło
gdzieś doziemienie instalacji. Rozwiązaniem jest jego wymiana na tzw.
wyłącznik selektywny lub po prostu załączanie po kolei wszystkich
komputerów a nie wszystkich na raz. Natomiast nie powinno to mieć
raczej wpływu na rozładowywanie batteryjek, no chyba że od tego
ciągłego włączania-wyłaczania uszkodziły się zasilacze i rozładowują
przez to bateryjkę (co jest całkiem możliwe;)

pozdro

--
KRiZBi