Re: Problem z dyskiem 80 GB

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Fri 18 Apr 2003 - 21:35:11 MET DST

Użytkownik "Paluch" <paluch1_at_pf.pl> napisał w wiadomości
> Mam trochę stary komputer bo 466 celeron na plycie glownej A-Trend.
> Kupiłem dysk 80 GB Seageta, ściagnałem z ich strony Disc Wizard
> popartycjonowałem nowy dysk, zainstalowało mi się DDO. Kiedy
> uruchamiam win 98 SE komputer zawiesza się, lecz w trybie awaryjnym
> jest wszystko dobrze. Kiedy usunę DDO system uruchamia się lecz
> wykrywa tylko 32 GB. Bootuje system ze starego dysku samsunga 10GB a
> nowy 80GB mam nastawiony jako slave. Co mam robić? Proszę o pomoc.
> Wojuje z tym dyskiem juz całe dwa dni:). Z góry dziękuje.

Wyczyść ten dysk i zapomnij o DDO. System powinien zobaczyć go w
całości, bo to ograniczenie dotyczy BIOS-u i pojawia się tylko przy
dostępie poprzez BIOS, np. spod DOS-a (czystego DOS-a). System korzysta
z BIOS-u tylko w fazie ładowania plików systemowych, a piszesz, że
uruchamiasz go z małego dysku - więc nie powinno być problemu...

P.S. Partycje załóż na innym, nowszym komputerze, chyba że znajdziesz
jakiś programik do partycjonowania nie korzystający z BIOS-u przy
rozpoznawaniu dysków. Zdaje się, że potrafi to darmowy SwissKnife
http://www.compuapps.com/Download/swissknife/swissknife.htm (swoją drogą
to jedyny znany mi programik, który potrafi zmienić rozmiar klastra na
dowolnym nośniku, byle był widziany przez system. Np. karta pamięci

M.