Brak dostepu do portu

Autor: Andrzej Kłos (andy.klos.opss_at_kura.wp.pl)
Data: Fri 18 Apr 2003 - 12:20:43 MET DST

Nie wiem, czy to problem sprzętowy, czy programowy, dlatego crosspost

Mam problem z Płatnikiem (program do ZUSu pod Windows). Drukuję coś z
dowolnego programu, jest OK. Włączam Płatnika, chcę drukować, a tu coś
takiego:

Podczas zapisywania do LPT1: wystąpił bład drukarki (HP LaserJet IIIP):
Wystąpił problem z drukowaniem na drukarce z powodu nieznanego błędu
systemu. Zresetuj Windows i spróbuj drukować ponownie

Zamykam Płatnika, chcę drukować z innych programów, a tu taki kwiatek:

Podczas zapisywania do LPT1: wystąpił bład drukarki (HP LaserJet IIIP):
Brak dostępu do portu. Może on być używany przez inny program.
Zamknij inne programy i spróbuj wydrukować ponownie

I pomaga tylko ponowne uruchomienie komputera, tzn. pomaga na drukowanie
z innych programów, z Płatnikiem sytuacja się powtarza. Co jeszcze udało
mi się ustalić, to to, że komunikaty te wyskakują *również wtedy*, gdy
drukarka jest wyłączona.

krasnoludki mi port zajęły?

andy_nek