Kości pamięci w starych VGA

Autor: Marsjanin (mail_at_marsjanin.pl)
Data: Fri 18 Apr 2003 - 11:18:52 MET DST

Witam,
Problem jest taki:
Jest sobie karta graficzna PCI. Chipset:
        S3 Virge / DX
        On Board
        Q5C4BB
        86C375
        9720 B4456
        TAIWAN
i są na niej kości pamięci, 4 sztuki:
        ALLIANCE
        AS4C256K16E0-50JC
        9725TWN B4280-BC
i gniazdka na następne 4 sztuki, puste.
Karta nie żyje, bo nie przetrzymała lutowania nóżek gniazda. Chodzi o
to, że komp ją widział (jak jeszcze była sprawna) jako 1 MB, co
przemawia za tym, że kości są po 256 KB. Zdawałby się to potwierdzać
ciąg "256K" w numerze kości. Pytanie: czy na pewno? Szukałem
dokumentacji - nie znalazłem (ani google, ani alliance, ani s3).

W raczej uczciwym komisie leżą dwie inne karty, jako 2 MB-owe. Są w
nich użyte kości pamięci Alliance, też po 4 sztuki, i z 4-ma miejscami
na rozbudowę (do 4 MB?). Pamięci mają numery następujące:

Karta z komisu #1:
        ALLIANCE
        AS4C256K16E0-50JC
        9808TWN B1F281-BD

Karta z komisu #2:
        ALLIANCE
        AS4C256K16E0-50JC
        9749 BB165X

A więc różnią się od moich ostatnią linią. Wychodziłoby na to, że te
pamięci są po 512 KB/kość, choć również zawierają ciąg "256K". Czy
ktoś kompetentny mógły potwierdzić bądź zaprzeczyć? A *MOŻE* ta moja
martwa karta to też 2 MB, tylko a) miała złe sterowniki, b) BIOS na
karcie był nieodpowiedni? Jest to możliwe?

Pytam, bo zamiast kupować kartę 2 MB bądź 4 MB, chciałbym kupić 1 MB i
wykorzystać chipy nalutowane na moją, nieżywą, kartę, aby było 2 MB.

Dzięki za odpowiedzi; sorki za aż takie szczególy, ale uprzedzam
ewentualne pytania. ;)

--
Pozdrawiam - Marsjanin
Uwaga! Przy odpowiadaniu na maila