Re: Przedzurawiona zaslepka HDD

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Fri 18 Apr 2003 - 08:44:07 MET DST

In article <b7mrl3$qld$1_at_nemesis.news.tpi.pl>, Szymon Wróblewski wrote:

> tzw "zaslepke", ktora sluzy do wyrownywania cisnien . Podczas pracy z duza
> predkoscia obrotowa jest wytwarzane dodatkowe cisnienie (sprezanie i
> rozprezanie znajdujacego sie w dysku gazu),

Jak przebiega to sprężanie? Wydaje mi się, że tam może powstać co najwyżej
wiatr, a nie dodatkowe ciśnienie, które można zrównoważyć wybrzuszeniem
malutkiej, papierowej naklejki. Do wyrównania ciśnienia w dysku są
odpowiednie filtry z takiej jakby porowatej gumy czy gąbki.

> ktore mogloby zaklocac prace
> precyzyjnych czesci mechanicznych musi byc wiec wyrownane za pomoca
> sprezystej podatnej na sily "zaslepki"

Gdyby tak było, to ta naklejka musiałaby być solidna, a nie kawałek papieru
czy folii samoprzylepnej. Spróbuj taką folię powyginać w rękach, pęknie po
kilkuset zgięciach. A dysk ma działać wiele lat i wytrzymać ileś tam tysięcy
włączeń. Nie sądzę, żeby jego niezawodność była uzależniona od wytrzymałości
kawałka folii.

Paweł