Re: LCD + stary komp

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Thu 17 Apr 2003 - 15:49:54 MET DST

On Thu, 17 Apr 2003 15:35:10 +0200, Michal Sawicki wrote:

> Postanowilem troche unowoczesnic swoj przedpotopowy komp (100 MHz, 32 MB
> RAM) i chyba zaczne od... monitora.
> Tak, nie ogladam filmow, nie gram, raczej uzywam kompa do statycznych
> celow, a siedze przed nim duzo i monitor spelniajacy normy MPRII
> wyciagajacy 72 Hz przy 800x600 i 64 k kolorow uwazam za najbardziej
> uciazliwy skladnik mojego PCta. Co sadzicie o zakupie do niego monitora
> LCD? Smieszne?

Ani trochę nie jest to śmieszne - masz całkowitą rację.
Dla Twoich zastosowań idealny będzie LCD, tym bardziej, że jest on
znacznie mniej wrażliwy na kiepskie karty graficzne (a obstawiam, że
taką masz)

> A moze solidniejszy monitor klasyczny? Czy dla uzyskania
> wiekszego odswiezania musze zmienic tez karte graficzna, czy tez waskim
> gardlem jest zawsze monitor?

Nie wiem, jaką masz kartę, ale LCD wystarcza odświeżać 60 Hz. Gdybyś
miał monitor CRT, to dobry obraz miałbyś przy 100Hz, a to znacznie
zwiększa zapotrzebowanie na pasmo wizyjne, i kiepska karta może temu nie
sprostać - obraz byłby rozmyty.

Podsumowując - to najlepsze, co możesz teraz zrobić :)

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!