Re: Windows i BIOS :))

Autor: Tomasz Przastek (tomekv6_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 16 Apr 2003 - 14:46:26 MET DST

W wiadomości: 56e3.00000091.3e9d08c0_at_newsgate.onet.pl ,
użytkownik "Użytkownik" <jdlolok_at_poczta.onet.pl> wyrzeźbił:

> Czesc
>
> Wlasnie serwisant z firmy (...) powiedzial ze notebook moze sie
> zawieszac w czasie POST'u (nie przechodzi go) poniewaz Windowsy
> "grzebia w Biosie i moga zmieniac tak ustawienia ze notebook bedzie
> sie zawieszal podczas POST'u. Tylko Win NT nie grzebaly w BOISie bo
> nie miała zaimplementowanego Plug'nPlay. Reszta winowsow grzebie"
> (koniec cytatu)

....ROTFL...cos slyszal ale nie do konca i walnal niezly tekst. Z tego co ja
wiem i praktykuje to nie slyszalem zeby ktorys win potrafil robic to co
setup w BIOS. Dopiero takie plyty maja wejsc. Znaczy sie zamiast normalnego
BIOS`u maja byc pisane
programiki w C (slyszalem tez cos o Javie) ktore przejma funkcje BIOS`u. Ma
to sie integrowac z systemem operacyjnym i np jak komp sie zwiesi to bedzie
mozna przelaczyc sie do "bios`u" i zobaczyc co sie stalo. Podobno nowy Win
Longhorn zapewnia wsparcie dla tego wynalazku. Jakos to sie chyba EFI nazywa
ale reki nie dam obciac bo dopiero ze dwa razy o tym slyszalem, wiec prosze
grupowiczow o nie bicie:-) i sprostowanie.
Co do Plug`n`Play to istnieje mozliwosc ze win moze sobie sam zarzadzac
przerwaniami urzadzen niezaleznie od tego co BIOS ustawi. Mozna ta opcje
wlaczyc albo wylaczyc. Nie powoduje to jednak ingerencji w sam BIOS.

> No nie wiem czy sie smiac czy moze jest to prawda (choc jak zyje nie
> slyszalem o tym ale moze za krotko zyje)
> A jak wy myslicie....

....ja tam sie troche usmialem :)

--
Pozdrawiam Tomek