Re: Na czym lepiej zrobic UNDERclocking?

Autor: benek (benek.benek_at_-wp.pl-)
Data: Wed 16 Apr 2003 - 13:49:42 MET DST

> Widze, ze nieco kumasz sprawe: dlaczego nie bedzie skuteczniej kupic
> 1900+ i obnizyc np do 1100? Czy 1900 to tylko bardziej odporny na
> temperature 1700?

podalem 1700+ bo przy tym bez zadnych ceregieli zrobisz to o czym pisalem -
mozesz miec plyte bez zmiany mnoznikow a i tak sie uda - po prosu ustawiasz
magistrale jak dla Durona 100MHz zamiast 133MHz - a procek 1700+ (0.13u) nie
dosc ze malo ciepla wydziela to ma ta zalete ze bardzo latwo sie podkreca
mozesz np zrobic taki bajer - kupujesz XP1700+ i tego FalconRocka II - do
tego robisz sobie przelacznik ktory umieszczasz w zaslepce 3.5/5.25 ktorym
bedziesz przelaczal napiecie dla wentylatora miedzy 12V i np 8V i o ile masz
dobra plyte (najlepiej z dzilenikiem 1/5 dla PCI) to mozesz robic
nastepujacy manewr:
- potrzebujesz ciszy a nie potrzebujesz wydajnosci -> przelaczasz wentyaltor
na 8V i ustawiasz magistrale na 100MHz
- nagle potrzebujesz wydajnosci a cisza nie jest wazna (np w czasie
grania) -> przelaczasz wentylator na 12V a magistrale dajesz na 166MHz -
FalconRockII da spokojnie rade a przy tej magistrali masz taktowanie procka
odpowiadajce Athlonowi XP2200+

i czego chciec wiecej - jak dla mnie takie rozwiazanie jest najlepsze :-)

> A co powiesz o Celeronach aktualnych? Np
> Intel Celeron 1300 MHz(256kb) FCPGA-2, albo

prestarzala seria IMO szkoda marnowac kase

> Intel Celeron 1700 MHz S.478

zalosna wydajnosc nawet bez obnizania taktowania

pozdrawiam