Re: Na czym lepiej zrobic UNDERclocking?

Autor: trzmiel (trzmiel_at_interia.pl)
Data: Wed 16 Apr 2003 - 13:24:23 MET DST

Szymon Marjanski wrote:

> Hmmm... No dobra. Pozostaje sie przyczaic na Thoroughbread'a.

nie trzeba sie czaic bo jest ogolnie dostepny w cenie ok 260 PLN za 1700+

> Czy taka plyta pozwoli mi na skrecenie procka w dol?

kazda dobra plyta ma opcje ustawiania mnoznika, magstrali, napiecia. u mnie
mozna nawet proca ustawic chyba na 600 Mhz.

> I czy w ogole jakies plyty potrafia sterowac wentylatorem?

tak, np niektore modele asusa. sa tez programy ktore to umozliwiaja ale
wspolpracuja tylko z niektorumi modelami plyt. Lepiej moim zdaniem uzyc
wentylatora ktory ma automatyczna regulacje obrotow:
http://www.titan-cd.com/d5tc_n.htm
kosztuje 30 PLN, i przy 38 stopniach jest naprawde bardzo cichy.

> Np w moim
> lapie (Armada M700) wiatrak wlacza sie tylko jak jest naprawde
> obciazony (film czy cos) - przy normalnej pracy radzi sobie bez (albo
> chociaz kreci sie bezglosnie)..

laptop to inna bajka, mobilne procesory tak bardzo sie nie grzeja itd.
zwykle proce po wylaczeniu wentylatora natychmiast sie grzeja i trzeba je
szybko schlodzic, a co za tym idzie wiatrak musi chodzic na szybkich
obrotach. lepiej jak chodzi caly czas a wolniutko.

pzdr.
trzmiel