Re: ile wat ?

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 23:23:08 MET DST

Piotr "Gandx" S. wrote:
> To ciekawe, ale idac takim tokiem myslenia, po co pytac sie o
> procesor, wkoncu ludzie juz jakis procesor polecicli, i podali konkretna
> metode jaki najlepiej procesor kupic.
>
> Zgoda, jakby ktos zadal pytanie typu "co wybrac p4 czy athlon" czy
> "co
> wybrac ATI czy Nvidie" to do archiwum odslyac powinno sie. A ile pytan
> bylo o poborze mocy jakiegos tam sprzetu ostatnimi czasy?... Gosc chce
> konkretnie wiedziec ile pobiera mu W sprzet i to wszystko. ehh...

E, nie tak. Chyba, że w ciągu ostatniego roku wyszły jakieś nowe modele
Pentium 100MHz (np. w technologii 0.13 mikrona:-) ). Jeśli jednak nie
wyszły to dobry okres poszukiwań to by był jakiś rok 1997 i okolice
chyba. A dyskusje o poborze mocy bywały tu czasem i co dwa miesiące (a
może i częściej) i "obgadano" zgrubsza wszystkie starsze generacje
sprzętu, zaś metody pomiarów się od tamtej pory nie zmieniły. Tylko
czekać aż ktoś napisze "Zmierz natężenie multimetrem", a drugi "A cosinus
fi to co?", a następny "A odkształcenia przebiegu? Bo to przecież
zasilacz impulsowy", do tego w międzyczasie ze dwóch przytomnych "A u
mnie na zasilaczu pisze 230W", itd. itp. :-) Parę razy sam nawet pisałem,
robiłem też kiedyś pomiary na swoje potrzeby, ale Google to naprawdę
potężne narzędzie, naprawdę nie widzę co by _nowego_ można wnieść.

--
Pozdrówka,
        Artur