Re: stabilnie? - mylicie sie...

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 20:43:59 MET DST

KRiZBi wrote:

> Pomyślmy... a pamięci i PCI też były przedtem podkręcone ? Jest
> jeszcze spora szansa że to ci kolesie od Prime95 coś spie... przy
> kodowaniu i program jest bardzo czuły na jakieś konkretne timingi. W
> końcu skoro wszystko inne działa ok to jak to inaczej wytłumaczyć ? ;)

Nie. Prime95 to program _obliczeniowy_ i powinien działać niezależnie od
timingów, choćbyś sobie zażyczył użytkowania pamięci bazującej na takich
malutkich kółeczkach z ferromagnetyka nanizanych na druciki ;-)

Testowałem parę kompów - jeśli Prime95 mówi że źle policzył, to i gdzie
indziej występują niestabilności, tyle że w programie, który nie ma
kontroli poprawności czasem musi sporo błędów wystąpić (musi się trafić
naprawdę poważny), żeby się zcrashowało. Kiedyś na walniętych SDRAMach
3DMark2001 mi z 5 minut pochodził, mimo, że w scenie z helikopterami
szybko przestało być cokolwiek widoczne, bo się teren zdeformował
wypuszczając "igły" w różnych kierunkach.

Polecam overclockerom Prime w parze z CPUburn, coby nieco podnieść średnią
temperaturę procesora (można też narzucić na kompa jakieś ubrania ;-) ).

--
Pozdrówka,
        Artur