Re: Szybkie pytanka o skanery Benq i Microtek

Autor: Szemek (NIETSPAMU.szemek_at_poczta.fm)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 16:05:30 MET DST

Użytkownik "[> MAK <]" <NOSPAM_mk_at_popnet.pl> napisał w wiadomości
> Microtek głośny, wolny, zawiłe i troche toporne
> oprogramowanie do skanowania.
> Jakość taka sobie przy "trudnych" materiałach.
> Do tekstu będzie spoko.

Widać, że nie używałeś taniego Plusteka :) np. U12. Niedawno mi taki padł,
mam więc możliwość ich porównania.

Na jego tle Microtek SM 3800 jest bardzo OK. Znacznie bardziej cichy,
szybszy, lepszy TWAIN - w wersjach prosta/rozbudowana, może to nie
SilverFast, ale korzysta się dość przyjemnie. Dobre wsparcie producenta -
nie dość, że ściągnąłem sobie zwww nowsze drivery, to jeszcze znalazłem do
nich spolszczenie. U Plusteka do tej pory nie wiem, która wersja driverów
była najnowsza (cuda, bety, numeracje z sufitu).
 Do "trudnych" materiałów ze skanerem za 250 PLN raczej nie podchodzę - za
to co zostało w kieszeni mogę taką usługę zamówić u profesjonalistów (np.
skanowanie slajdów).
Jedyne moje zastrzeżenie dotyczy ostrości - skany są trochę miękkie. Ale OCR
idzie bez problemów.

Ogólnie - za 250 PLN jestem b. zadowolony.