Dziwna sprawa z pamięcią SDRAM

Autor: Luc (Luc_at_becznica.org)
Data: Mon 14 Apr 2003 - 22:50:06 MET DST

Mam komputer z chipem BX440, wiem, że ma on problem z jednoczesną
obsługą SDRAM "jedno-" i "dwustronnego", jednak miałem możliwość kupić
bardzo tanio 128MB jednostronną i dorzuciłem do obecnej już w kompuerze
kości 256MB - dwustronnej.
Ku mojemu zdziwieniu BIOS wyliczył sumę obu kości, lecz moja radość
trwała tylko kilkanaście sekund, bo system (WinMe) w momencie
ładowania... restartuje komputer.
I tu dochodzę do pytania. Czy to "normalny" objaw w takim przypadku
(chodzi mi o to, że BIOS widzi całą pamięć, a system nie chcę się
ładować), czy może to kwestia jakiś ustawień (BIOS, zmiana miejsc w
slotach DIMM), które mogą doprowadzić do działania systemu z obiema
pamięciami.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Luc