Re: LCD - kąt widzenia.

Autor: Szemek (NIETSPAMU.szemek_at_poczta.fm)
Data: Mon 14 Apr 2003 - 18:17:51 MET DST

Użytkownik "Paweł" <bez.fm_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Zauwazyłem że ważnym parametrem jest kąt widzenia monitora LCD.
> Mam pytanie jak bardzo jest ważny i czy w takim LG 1511 ma kąt 80
pion
> i 110 poziom, A belinea ta która mnie interesuje ma 120/140 z tym że
co
> ciekawe przy tych danych producent umieszcza gwiazdke tj.120*/140*
> na dole strony nie ma wyjasnienia co oznacza ta gwiazda - może to kąt
> który bedzie produkowany za 2 lata:-) a teraz jest mniejszy- Ptam dlatego
bo
> [...]

Nie powiem ci belinea czy lg (mam belinea ale z innej półki - 101740)

Powiem ci natomiast, ze matryce LCD produkuje sie w kilku/kilkunastu
fabrykach na swiecie i wszyscy producenci korzystaja z kilkunastu tych
samych wariantów. Płaci się za dokładność wykonania (np. brak naprężeń w
zamontowanej matrycy - u mnie trochę widoczne na jednej krawędzi przy 100%
czarnym obrazie wyświetlanym z większą jasnością), ilość dopuszczalnych
martwych i świecących pixeli, warunki gwarancji i design. No i za jakość
lamp podświetlających. Może jeszcze za wejście DVI. Elektronika ma
natomniast w panelach mniejsze znaczenie niż w CRT.

Wniosek jest taki - matryce z kątem widzenia 80/110 to jakieś dwie generacje
wstecz. Mają więc też prawdopodobnie gorszy czas reakcji i odwzorowanie
kolorów. Modele z tymi matrycami schodzą z rynku - dlatego są tanie. 120/140
to obecnie przyzwoite minimum.

U mnie kąty widzenia to 170/170 (matryca Fujitsu MVA) - ale i tak obraz
wygląda najlepiej na wprost. Parametr ten nie ma zatem bezpośredniego wpływu
na komfort pracy - ale świadczy o tym, że matryca jest z nowszej generacji
(nie mówię, że zawsze lepszej :)

Patrz zatem na czas reakcji, opinie użytkowników o odwzorowaniu kolorów oraz
warunki serwisu i gwarancji. I _koniecznie_ obejrzyj panel przed zakupem. Ja
kupiłem dopiero trzeci pokazany przez sprzedawcę - dwa pierwsze miały po 1
wypalonym pixelu (zdarza się) i to dokładnie na środku (to już przeszkadza).

--
Pozdrawiam,
Szemek