Re: P4 i taktowanie pamięci

Autor: Slawek (slawek2_at_post.pl)
Data: Sun 13 Apr 2003 - 23:52:08 MET DST

Użytkownik "DarekZ" <darek_at_poczta.pl> napisał w wiadomości
> Szanowni,
> Proszę o opinie i radę:
>
> Komputer
> P4 2,4; szyna 533 (4x133), chipset SIS651
> pamięci DDR 333 (2x166)
>
> SiSoft Sandra mówi, że pamięć pracuje następująco:
> 8-1-1-1R
> 6-1-1-1W
> 2.5-3-3CL
>
> Rozumiem, że w tej sytuacji powyższe elementy pracują asynchronicznie.
>
> Czy zamiana pamięci na wolniejsze DDR266 spowoduje, że praca będzie
> synchroniczna i czy podniesie to wydajność maszyny?

> [...]
szyny procesora czyli 133, a że są przystosowane do 166 to nie szkodzi w
niczym. Zmiana pamięci na wolniejsze na pewno nie przyspieszy systemu :-)
Byłoby to co najmniej dziwne. I tak nie powinienieś narzekać, dawniej PIV
"chodziły" na szynie 100MHz chociaż oficjalna "propaganda" unikała mówienia
o tym wprost, jak ognia :-).

Sławek