Re: Co są warte dzisiejsze Celerony?

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Sun 13 Apr 2003 - 23:35:38 MET DST

On Fri, 11 Apr 2003 19:39:31 +0200, "indigo"
<indigo1980_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Nie zgadzam sie z powyzszym stwierdzeniem. Kupilem Celka 2,2Ghz za 490zl -
>jak kazdy celeron (przynajmniej Northwood) tak i ten fenomenalnie sie
>podkreca: obecnie stabilnie pracuje na nim przy czestotliwosci 3,3Ghz. 490zl
>za 3,3Ghz - chyba niezle... Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze suche
ZA takie dmuchane 3.3 to imo zadna rewelacja. Te 3.3 w ykonaniu
celerona nijak sie maja do podobnego taktowania w pelnym P4 czy tez
Athlonie.

>gigaherce to nie wszystko, jest jeszcze chocby cache,ale jego niedobor
>skutecznie rekompensowany jest czestotliwoscia. Moj celek3,3Ghz spokojnie
Zalezy w jakich zastosowaniach.

>rywalizuje z P4 2,4Ghz - a ile kosztuje P4... Uwazam, ze zakup celerona jest
j.w.
Dostalem jakis czas temu do testow kompa na cel 2.2Ghz aby
skonfrontowac go z aktualnie uzywanymi w firmie maszynami na P41.7 i
1.8Ghz Mimo dosc atrakcyjnej ceny kupno absolutnie milao sie z celem.
Do momentu, gdy pod systemem pracowal 1 word wszystko bylo ok.
Wlaczenie 2 lub 3 Wordow, Outlooka, corela itp Generowanie postscriptu
kladlo tego celerona. Nie chce tu powiedziec, ze nie dalo sie na nim
nic robic, ale czeste przelaczniae sie miedzy aplikacjami, kopiowanie
obiektow itp wyraznie obnazalo jego slabosci. Pracowalo sie na nim
zauwazalnie wolniej - dla mnie te MHz to nedza, Intel troche
przecholowal tym razem - bardziej niz w poprzedniej generacji prockow.

>duzo oplacalniejszy (obecnie przynajmniej)od zakupu pelnego P4 - wyrzucona
>forsa...
Osobiscie bym tego nie powiedzial.

> Kwestia Intel a AMD to juz zupelnie inna bajka. Osobiscie nie lubie jak
>rdzenie sie krusza, temperatury dochodza do 80C, chipset trzeba patchowac co
Widac, ze malo sie na tym znasz, wiec nie opowiadaj bajek ze stryjek
ciotki kolegi brata zlyszal, ze znajomemu jego siostry.....
U umnie Athlon 1.7XP podkreconay na 2.6 smiga i wiecej jak 47C przy
max obciazeniu jeszcze nie mial (wiatrak 2.5rpm za50zl a procek
kosztowal cale 240 :-)

>tydzien - bardziej przemawia do mnie elegancki srebrny procesorek,
Jaja sobie robisz? kto Ci kaze super najnowesze stery instalowac? A do
intela to zadne podobne nie istnieja????? LOL

>przyjemne ciepelko rzedu 40C, stabilny chipset i845pe, no i oczywiscie... ta
>cudowna naklejka "Intel inside" ;))
To wszystko tlumaczy :-/

Pozdrawiam
GLide