Re: problem z glosnym hdd

Autor: żuko / Shark von Cygnus (shark.maupa.post.pl_at_man.lodz.pl)
Data: Sun 13 Apr 2003 - 18:09:05 MET DST

On Sat, 12 Apr 2003 22:22:04 +0200, "Piotr Nitecki"
<prnit_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Wlasciwie prawie w 100% wyciszylem swojego kompa (chlodzenie wodne),
>niestety pozostal mi problem z glosnym dyskiem twardym (fujitsu 40GB 7200),
>niestety nie moge spac w pokoju jak on caly czas lata i swiergocze, wyjalem
>go z obudowy i stal sie prawie nieslyszalny

Może tak masz go przykręconego do obudowy, że dysk wprowadza obudowę w
rezonansy jakieś?

>ale....dlugo nie podzialal - oczywiscie sie b. zagrzal i szybko musialem go wsadzic
>znow w obudowe.

Dziwne, mój dysk ma taką samą temp. w jak i poza obudową. Tylko że
moje Fujitsu jest 5400 rpm.

Poza tym sprawdź w specyfikacji dysku na stronie producenta do jakiej
temp. można rozgrzewać Twój dysk. Potem odpal jakiegoś SpeedFana i
zobacz ile ma on stopni poza obudową. Może akurat się okaże, że może
tak pracować?

>Macie jakies pomysly jak wrzucic dysk poza obudowę zeby byl cichy i sie tak
>nie grzal..

Hm, ja swój położyłem, po prostu położyłem na gąbce na dole obudowy.
Efekt naprawdę rewelacyjny. Tylko że trochę ciepły jest, fakt.

>probowalem wyjac go i podlaczyc cooler ale to niewiele dalo.

A to dziwne. Bo jak ja dałem wiatraczka, to to dało mi naprawdę dużo.
Czujniki podawały temp. dysku o około 10 stopni niższą. Wiatraczek
stał przed dyskiem i wiał na niego. I chodził (wiatraczek) na 5V !

>Moze
>jest np. jakis program ktory spowolni mi dysk twardy i nie bedzie sie tak
>grzal ??

Nie sądzę. Talerze zawsze będą Ci się kreciły 7200 rpm.

--
żuko / Shark von Cygnus
Intel 486DX2 66MHz, 8MB RAM, Cirrus Logic SVGA 1MB