Re: skanery - LED-cis czy CCD

Autor: Shield (shield_at_hoga.pl)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 11:10:23 MET DST

> I tu pojawia sie kwestia: czy kupic cienki skaner na ledach(np
> canon), ktore nienajlepiej czytaja slabo przylegajace do szyby papiery
> (np stara ksiazke...), czy znacznie wyzsze ccd (plustek), ktore znacznie
> lepiej radza sobie z takimi dokumentami...?

Znam oba rodzaje z wlasnego doswiadczenia. Do niedawna mialem skaner CIS -
wszystko bylo ladnie na poczatku, maly, zasilanie przez USB, ale problemy ze
skanowaniem ksiazek. Po roku zaczely sie problemy - tasma ktora dotykala od
spodu szyby widocznie stwardniala i zaczela mocnej ocierac powodujac
powstawanie na skanach jasniejszych i ciemniejnych linii. W koncu wysiadl
zupelnie. Teraz mam skaner Epsona w technologii CCD i jestem bardzo
zadowolony - szybki, dokladny i skanuje daleko od szyby. Oczywiscie przy
zakupie zwracalem uwage glownie na to zeby tasma nie miala najmniejszej
mozliwosci dotknac szyby - i moja nie ma, jest ustawiona w pionie.

Pzdr.
Shield.

---