Bios nie pamietajacy ustawien

Autor: Maxii (maxi77_at_poczta.fm)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 09:44:29 MET DST

Witam
W ostatnim czasie wymienilem plyty glowna na ABIT KR7-RAID i wsadzilem ja do
obudowy z zasilaczem:
 REAL POWER model 230 ATX
IN 115/230V 6A/3A 50/60Hz
OUT +3.3V,+5V,+12V,-5V,-12V,+5V/SB
PUT 14A, 23A, 9A,0.5A,0.8A,0.2A
(***3.3V&5V TOTAL OUTPUT 115W)
MODEL: 230A ATX

moj sprzet to ABIT KR7-RAID,256DDR,40GB,CD-RW,Fdd,GF2-MX400 karta
sieciowa,klawiatura i myszka.
Otoz po podlaczeniu i zainstalowaniu systemu wylaczylem komputer i po
jakiejs chwili strzelilo z zasilacza - poszla iskra. (bylo to okolo po 3 min
od wylaczenaia).
Zdziwilem sie poniewaz pierwszy raz w zyciu cos takiego mi sie stalo.Wziolem
i wymienilem zasilacz na nowy 300W ATX a tamten lezy.
I teraz moje pytanie plyta oraz wszystkie podzespoly komputerowe sa sprawne
jedynie do czego moge sie przyczepic do biosu lub jego bateri.
Po ustawieniu ustawien w biosie i zapamietaniu ich wszystko dziala ok ale
jak wylacze listwe zasilajaca i wogole nie ma doplywu pradu to jak wlacze
komputer to bios nie pamieta ustawien systemowych.

Wymienilem juz baterie ze starego komputera 486 i nic nie pomoglo.Kupilem
tez nowa i to samo jest.Zmienilem bios na nowy CX lub na starszy 6N albo na
B5 i to samo.
Co sie moglo stac??Przy takiej awarii?Jak jest podane zasilanie do komputera
to swieci sie na plycie dioda.dodam ze wczesniej ta plyta pracowala bardzo
dobrze i stabilnie przed ta awaria i na innym zasilaczu.Plyta obsadzona jest
w obudowie i przykrecona srubkami bez jakiejs izloacji kiedys mnie nawet
kopnela.

Pozdrawiam czy ktos sie spotkal z czyms takim?
Maxii